Una part de la meva vida va sobre rodes, gruixudes (quasi sempre perdent aire, les rodes).
L'altra part de la meva vida funciona millor si les rodes roden. És així de senzill.




diumenge, 22 d’agost de 2010

Els Alps: el cel

Vacances a Briançon, una de les ciutats importants del departament dels Alts Alps, que forma la regió francesa de Rhone-Alps conjuntament amb els departaments de Savoya, Alta Savoya i Isère, regió que després d'aquests vacances declaro la meva pàtria adoptiva.


 

Briançon es troba al  centre de quatre o cinc valls, en una de les quals, Val Clarée vam instal·lar el campament de vacances del Centre Excursionista de Catalunya, en un recinte del camping municipal de Le Rosier.

Aprofito per reivindicar aquesta forma de vacances: entre 100 i 200 persones amants de la muntanya, de tota edat i condició física, amb la intendència solucionada a base d'un servei de cuina professional i el suport dels campistes ("pringues" un dia sencer a canvi de trobar-te tots els àpats - de qualitat- fets la resta dels dies).

Per les persones amb fills és una solució ideal, ja que ràpidament es formen colles per grups d'edat i es poden combinar sortides de tota la família o activitats compartides amb altres famílies, amb grups de joves, en solitari, etc.

Aquest any, però, no he pogut compartir sortides de btt amb ningú. La bicicleta no deixa de ser  una opció minoritària en una entitat que ha estat vinculada des de sempre amb l'alpinisme i l'excursionisme. Però fer sortides des d'un campament base, on tothom explica les seves aventures quan et trobes a l'hora de sopar, i on comparteixes rutes i entorns d'interès, també val la pena.

Durant els campaments vaig fer 4 sortides en bici: Col du Granon, Col du Rochiles + Col du Galibier, Col des Ayes i uns descensos pel la telecabina de Briançon amb el meu fill i un amic seu.

Seguirà crònica de les sortides ...

2 comentaris:

  1. M'acabo d'assabentar que han alliberat els cooperants segrestats, això m'ha fet pensar en la conversa que vam tenir el dia de Torelló i també en que t'havia de dir que espero que posis ben aviat la crònica de les teves sortides.

    ResponElimina
  2. No ho sabia. Fa dies que no vull saber res de les notícies, intentant allargar les vacances com si encara fos a l'estranger. Gràcies per avisar-me.

    ResponElimina